Hogyan hozza ki a legtöbbet a gazdasági válsághelyzetből egy 2 milliárd árbevételt meghaladó, közel 100 fős magyar vállalat? A különböző iparágaknál, más és más problémákkal küzdöttek a cégek, de általánosságban elmondható: ahol az informatikai háttérfejlesztések hamarabb elkezdődtek, ott hatékonyabban tudták folytatni a munkát a járvány alatt is. Nem volt ez máshogy a gyógyszeriparban érdekelt Bioextra Zrt-nél sem, akik saját példájukon keresztül mondták el, hogy a pandémia miatti többletmunka teljesítéséhez, és a lehetőségek kihasználásához is alapvetően fontos volt a korábban megszerzett digitális érettségük.

A járvány alatt teljes gőzzel dübörgött a gyógyszeripar. Partnerünk, a Bioextra Zrt. a ’90-es évek eleje óta foglalkozik gyógyszerek és étrendkiegészítők gyártásával, forgalmazásával, így az ágazat tapasztalt szereplőjének számítanak. Az elmúlt 30 évben kiemelkedő fejlődésen mentek keresztül, amit elsősorban a befektetett munkájuknak és a fejlett gyártói, szakértői háttérnek köszönhettek. A Bioextránál már jóval a pandémiás válság előtt, 2018-ban eldöntötték, hogy komoly informatikai háttérfejlesztésekre van szükségük – ennek megvalósítására pedig minket kértek fel.

A megoldásokat tekintve első lépésben egy új, Exchange alapú levelezési rendszert vezettünk be náluk, és a Microsoft Office 365 csomag is bekerült a cég eszköztárába, amelynek köszönhetően sokkal egységesebbé és átláthatóbbá váltak a rendszerek, egyszerűbbé vált a felületek kezelése is. A vállalaton belüli kommunikáció elsődleges platformja a Microsoft Teams lett, és az Office is a cég megkerülhetetlen részévé vált.

Ahol duplán jól jött a digitális érettség: a járványhelyzetben a kereskedő cégek nem állhatnak le

A koronavírus járvány kitörése természetesen a Bioextra működésére is alapvető hatással volt.

„Mivel mi a gyógyszeriparban tevékenykedünk, a munkafolyamataink egy percre sem álltak le. A pandémia szigorításokkal teli ciklusában még többet dolgoztunk. A logisztikai problémák és a távmunka bevezetése miatt újra kellett gondolni a munkavégzésünket, és ez az átállás szerencsére gördülékenyen ment. ” – meséli Lengyel István, beszerzési igazgató.

A pozitív következményekhez az is kellett, hogy már 2018-ban előre gondolkodtak, és az összes munkatárs tisztában volt a Teams vagy az Office használatával. A Bioextránál tehát már előre fel voltak készülve egy nehezebb, akár válságos időszakra. Működtek a rendszerek, így könnyebb volt számukra a távmunkában dolgozó irodai munkatársak bevonása is.

Persze volt olyan pozíció, ahol ezt nem lehetett megoldani, hiszen az üzemben dolgozóknál a távmunka lehetősége sajnos nem adott. Otthon nem lehet termelni, egy gyár úgy működik, ha a szakemberek ott vannak. Azonban a rendszer és a cég működésében elengedhetetlen, kulcspozícióban dolgozó menedzser kollégák számára sokkal rugalmasabbá vált a munkavégzés, annak ellenére is, hogy úgy tartják, gyorsabb a döntéshozás, ha bent vannak a vállalatnál.

Töltsd le Teams gyorstalpalónkat!

Nem magától értetődő, hogy a háttérben minden jól működik

A folyamatosan fejlődő technológiai világban sem magától értetődő, hogy valaki segítség és képzés nélkül, szakszerűen tudjon bánni a szoftverekkel és digitális készségeit is tökéletesre fejlessze.

Fontos, hogy ha már rendelkezésre áll egy technológia, akkor úgy tudjuk használni, ahogy azt kell” – vallja Lengyel István, a Bioextra Zrt. beszerzési igazgatója.

Az Infosectorral való együttműködés pozitív volt, sokat tudtak segíteni, megértették és teljesítették az igényeinket. Természetesen lehetne még tovább fokozni oktatásokkal, azonban időhiány miatt erre most nincs lehetőségünk. Főszezon van nálunk, a forgalmunk legnagyobb része most zajlik, így nem tudunk egy kollégát sem kivenni a termelésből. Mindenkire szükség van.

„Hogy ki jelenti a legnagyobb veszélyt a hálózatunkra? Mi magunk!”

A cégvezetők is sokszor megfeledkeznek arról a tényről, hogy a veszély nemcsak kívülről, hanem belülről is jelentkezhet. A digitális fejlesztések során a Bioextra vezetői is elgondolkodtak azon, hogy érdemes szakértőkre bízni az adatvédelmi rendszerek kiépítését. Az Acronis segítségével le tudják menteni levelezéseiket, a OneDrive, Sharepoint és más online tárhelyek adatait, így semmilyen információ nem tud eltűnni a rendszerből akkor sem, ha valaki véletlenül kitörölné azokat. Úgy döntöttek, kipróbálják az Acronis tesztfelületét a biztonságosabb adatmentés érdekében, hiszen fontos számukra, hogy ne csak a külső támadások ellen védekezzenek, hanem a cég belső biztonsági hálóját is kialakítsák, hogy puhára essenek, ha beüt a krach.

Töltsd le adatbiztonsági útmutatónkat!